Innovative Music Management

Tilmeldingen åbner snart

Giv din karriere et skub i den rigtige retning med Innovative Music Management. På forløbet møder du branchefolk i øjenhøjde, får udvidet dit netværk og bliver gjort klar til at indtage din plads i musikbranchen.

Musikbranchen er kendt for at være en lukket branche, hvor det solide netværk og et stærkt CV er altafgørende for at skabe sig en karriere. På Innovative Music Management vil du få vigtige kontakter og brugbar viden til at påbegynde eller fortsætte din karriere i den konkurrenceprægede musikindustri. Gennem hele forløbet vil dygtige og etablerede branchefolk videregive deres viden, erfaringer og oplevelser indenfor områder som partnerskaber, musikaftaler, markedsføring, økonomi, projektledelse, branchekendskab og meget mere.

Du bliver undervist i følgende moduler:

Kick-of

I det første modul på Innovative Music Management møder du de andre deltagere på holdet; i lærer hinanden at kende og bliver sammen introduceret til jeres forløb.
Det er afgørende at have et stærkt netværk i musikbranchen, og derfor vil vi særligt arbejde med dette aspekt i det første modul. Du vil ligeledes få udvidet dit branchekendskab gennem en grundig gennemgang af musikbranchens opbygning og et overblik over branchens største aktører.

Idé & konceptudvikling

På dette modul vil du blive præsenteret for metoder til ide- og konceptudvikling, der hjælper dig med at gøre afstanden mellem tanke og handling kortere. Vi vil arbejde med, hvordan man vurderer og udvælger innovative musikideer til videreudvikling, og hvordan du som music manager sikrer, at dine ideer og koncepter genererer værdi – både på kort og på lang sigt.

Forretningsforståelse & økonomi

Fremtidens musikindustri er i konstant forandring, og imens efterspørgslen på dine evner til at tænke kreativt og innovativt er større end nogensinde før, forventer musikselskaberne samtidig, at din forretningsforståelse og evne til at holde styr på budgetter er helt i top. Dette modul har til formål at give dig et indblik i de økonomiske og forretningsmæssige aspekter af musikbranchen samt give dig en række essentielle redskaber til at kunne analysere og vurdere det økonomiske potentiale i forskellige musikprojekter og koncepter.

Projektledelse i musikbranchen

Både store og små projekter kræver effektiv og bæredygtig ledelse for at kunne udvikles og eksekveres med succes. Uanset om du arbejder på en pladeudgivelse eller er med til at arrangere en festival, er det vigtigt at vide, hvordan man leder et projekt optimalt. På dette modul vil du blive præsenteret for de mest essentielle og brugbare projektledelsesværktøjer, og du kommer til at arbejde med udvalgte cases, hvor værktøjerne prøves af samt diskuteres.

Musikaftaler

Musikaftaler kan vise sig i mange forskellige afskygninger, og på dette modul anskueliggøres de afgørende elementer inden for dette komplekse felt i musikbranchen. Du vil komme helt ind under huden på branchen og få indsigt i, hvordan man bedst muligt navigerer i de mange muligheder, der er inden for udformningen af musikaftaler.

Pr, marketing & sociale medier

Størstedelen af musikbranchens kommunikation foregår i dag på digitale og sociale medieplatforme. Dette har ændret vilkårene for markedsføring radikalt, hvilket stiller store krav til nuværende arrangører og managers. På dette modul vil du modtage konkrete PR og marketings-redskaber, som du kan bruge i din karriere, og du bliver præsenteret for spændende cases og forskellige eksempler på markedsføring fra musikbranchen.

Partnerskaber i musikbranchen

Man kommer ikke langt i musikbranchen uden partnerskaber og stærke samarbejdsrelationer. Dette modul vil bl.a. lære dig, hvordan du kan forholde dig til samarbejdspartnere og interessenter, når din forretningsidé skal udvikles i branchen. Vi vil i samme omgang tage et kig på de internationale muligheder, som partnerskaber kan åbne op for, og som vil kunne skabe merværdi for dit projekt eller din artist.

Tilmelding senest den

Innovative Music Management

 Sted

Roskilde eller Aarhus

 Kursusdage

6 dage

  Uddannelsesbevis

Kursusbevis som dokumentation, til dit CV og LinkedIn

Samlet pris

6450 DKK

Beløbet er inkl moms

Undervisere

Det siger vores deltagere

Ofte stillede spørgsmål

Herunder kan du finde svar på forskellige spørgsmål vedrørende kurset.
Skal man have erfaring fra branchen for at blive optaget på kurset?

Det er ikke nødvendigt at have erfaring fra branchen. I vores optagelsesproces lægger vi vægt på engagement, lyst og vilje.  Vi anbefaler dog, at hvis du har erfaring fra branchen inkluderer det i din ansøgning, så vi kan tilrettelægger undervisningen til det niveau vores kursister har.

Skal man medbringe noget til kurset?

Du behøver ikke at medbringe noget til kurset. Der er papir, post-it og skriveredskaber til rådighed. Præsentationerne fra undervisning vil blive sendt efterfølgende.

Er der eksamen på kurset og/eller opnår man ECTS points?

Der vil ikke blive foretaget en eksamen til vores kursus og du vil ikke opnå ECTS points for vores kursus.

Hvordan foregår betalingen?

Ved optagelse modtager du en info mail, hvori der fremgår et betalingslink. Du har 5 dage fra modtagelsen af info mailen til at betale. Du har mulighed for at betale det fulde beløb samlet eller over flere rater.

Hvad sker der hvis jeg er forhindret i at deltage på en/flere moduler?

Du kan godt gennemføre kurset selvom du ikke deltager alle gange. Hvis du er forhindret i mere end 2 moduler vil det desværre ikke være mulighed for at modtage kursusbeviset. Er dette tilfældet bedes du henvende dig til kundeservice.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte vores kompetente medarbejdere, som er klar til at besvare dine spørgsmål.

Tina Madsen

+45 71 74 74 19
kundeservice@b-group.dk