Innovative Fashion Management

Tilmeldingen åbner snart

Hos Innovative Fashion Management brænder vi for at udvikle dine kompetencer og dit netværk i modebranchen. Noget vi har gjort siden 2009.

Modebranchen er kendt for at være en lukket branche, hvor det solide netværk og et stærkt CV er altafgørende for at skabe sig en karriere. Innovative Fashion Management er derfor blevet skabt med et mål om at bringe den etablerede branche tættere på og i øjenhøjde med fremtidens talenter. I løbet af 6 sessions bliver du præsenteret for uundgåelige og vigtige emner, fortalt og undervist etablerede branchefolk. De vil gennem vidensdeling, erfaringsudveksling og spændende workshops, skabe de bedste forudsætninger for en fremtid i branchen.

Du bliver undervist i følgende moduler:

Kick-of

I det første modul møder du de andre deltagere på holdet; I lærer hinanden at kende og bliver sammen introduceret til jeres forløb. Det er afgørende at have et stærkt netværk i modebranchen, og derfor arbejder vi særligt med dette aspekt i det første modul. Du vil ligeledes få udvidet dit branchekendskab gennem en grundig introduktion til modebranchens opbygning samt et overblik over modeindustriens største aktører.

Creating a fashion brand

Modebranchen hungrer efter kreative iværksættere, der kan etablere brands i den danske modeindustri og skabe sig en stemme i både hjem- og udland. Men hvordan etablerer man egentlig sin egen virksomhed i modebranchen? Og hvilke begynderfejl bør du undgå? I denne session kigger vi nærmere på de forretningsmodeller, der kan få dig fra den gode ide til et stærkt etableret brand.

Product management

Hvordan kan du tage højde for nutidige og fremtidige trends i forhold til et brand? Og hvordan omsætter man trends til gennemførte produkter og koncepter?
I vores session om Product Management sættes trendscouting på programmet og forståelsen for udviklingen af eksisterende produkter uddybes. Der bliver desuden sat fokus på arbejdet med ide- og konceptudvikling, når der skal udvikles nye tiltag, koncepter eller produkter til et specifikt brand.

Campaign creation & social media

Brands i alle størrelser har brug for kreative kampagner for at skille sig ud i en konkurrencepræget modebranche. Men hvilke tanker ligger der bag en succesfuld kampagne, og hvordan skaber man fængende budskaber og unikt indhold på de digitale medieplatforme? At være på forkant med de digitale trends, tendenser og medier er afgørende, hvis man ønsker en succesfuld karriere i modeindustrien. I denne session bliver du skarp på de mest afgørende områder inden for digital markedsføring – du får værktøjer og viden til at udføre stærke og iøjnefaldende kampagner og bliver klogere på trends og udviklinger på de sociale medier.

Better safe than sorry

Hvilke juridiske aspekter spiller ind ved forhandlingsbordet, og hvilke aftaler skal der til for at sikre dit projekt? Jura, kontrakter og forhandlinger er en afgørende faktor for alle projekter og virksomheder. I denne session får du en større forståelse for de vigtigste juridiske aspekter og rettigheder i modebranchen, så du bliver 100% klar til at sidde med ved bordet, når de store beslutninger skal tages.

Project management

Ethvert brand eller modehus har brug for dygtige projektledere, som kan føre et produkt helt til tops. Du har som projektleder oftest ansvaret for en række brands samt dit eget team af medarbejdere, hvilket kræver gode ledelseskompetencer samt projektledelseserfaring. Derudover skal du have et godt øje for budgetter og et skarpt overblik over dit projekts økonomi. I denne session giver vi dig værdifulde værktøjer til netop at lede projekter effektivt og succesfuldt.

Tilmelding senest den

Innovative Fashion Management

 Sted

Roskilde eller Aarhus

 Kursusdage

5 dage

  Uddannelsesbevis

Kursusbevis som dokumentation, til dit CV og LinkedIn

Samlet pris

6450 DKK

Beløbet er inkl moms

Undervisere

Det siger vores deltagere

Ofte stillede spørgsmål

Herunder kan du finde svar på forskellige spørgsmål vedrørende kurset.
Skal man have erfaring fra branchen for at blive optaget på kurset?

Det er ikke nødvendigt at have erfaring fra branchen. I vores optagelsesproces lægger vi vægt på engagement, lyst og vilje.  Vi anbefaler dog, at hvis du har erfaring fra branchen inkluderer det i din ansøgning, så vi kan tilrettelægger undervisningen til det niveau vores kursister har.

Skal man medbringe noget til kurset?

Du behøver ikke at medbringe noget til kurset. Der er papir, post-it og skriveredskaber til rådighed. Præsentationerne fra undervisning vil blive sendt efterfølgende.

Er der eksamen på kurset og/eller opnår man ECTS points?

Der vil ikke blive foretaget en eksamen til vores kursus og du vil ikke opnå ECTS points for vores kursus.

Hvordan foregår betalingen?

Ved optagelse modtager du en info mail, hvori der fremgår et betalingslink. Du har 5 dage fra modtagelsen af info mailen til at betale. Du har mulighed for at betale det fulde beløb samlet eller over flere rater.

Hvad sker der hvis jeg er forhindret i at deltage på en/flere moduler?

Du kan godt gennemføre kurset selvom du ikke deltager alle gange. Hvis du er forhindret i mere end 2 moduler vil det desværre ikke være mulighed for at modtage kursusbeviset. Er dette tilfældet bedes du henvende dig til kundeservice.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte vores kompetente medarbejdere, som er klar til at besvare dine spørgsmål.

Emma Rosgaard

+45 71 74 74 19
kundeservice@b-group.dk