Digital værktøjskasse: Nettet kan være en kæmpe jungle, når man leder efter et godt program at arbejde med

Digital værktøjskasse: Nettet kan være en kæmpe jungle, når man leder efter et godt program at arbejde med

Vi har samlet en liste over digitale værktøjer, der kan hjælpe dig med at strukturere og skabe overblik over dit projekt.

TeamGant

Er et forfriskende projekt planlægningsværktøj, der bringer hele planlægningen online – på en overskuelig måde. TeamGantt er en formidabel løsning. De har lagt deres fokus på brugervenligheden frem for features, hvilket virkelig kan mærkes, hvis man er vant til at arbejde i de mere klassiske værktøjer.

Airfocus

Er et virkelig godt værktøj at have med i værktøjskassen! Airfocus gør det nemt at visualisere prioriteringen, så det virkelig bliver nemt for de ansatte at vide hvilke opgaver de skal gribe fat i først. Så alle de gode ideer bliver fulgt til dørs. Dertil kan Airfors integreres med dine eksiterende arbejdsgange og værktøjer, mens der kan oprettes en prioritets baserede køreplan, så alle ved hvad der skal arbejdes med først.

Process Street

Er god til at holde overblikket over ens rutineopgaver, hvilket hjælper med at holde styr på de mange processer, der ofte er i virksomheder. Det kan være svært at holde styr på dem alle, da det sjældent kun er en person, der styrer hele processen. Når man arbejder på tværs af afdelinger på et projekt, så er Process Street en god hjælp til at få overblikket på opdatering af prislister, ansættelse af nye medarbejdere, lancering af nye produkter og alt hvad hjertet begærer.

Trello

Trello er et utrolig brugervenligt værktøj, som digitaliserer post-it notes, så de nu kommer til at fylde på programmet – i stedet for i dit arbejdsrum. Man kan samtidig invitere kollegerne til ens board, og på den måde følge med, tilføje noter og man mindsker muligheden for at mistet nogle essentielle noter i processen. Dertil er brugervenligheden i top og det er utrolig nemt at rykke rundt på post-it noterne i boardet.

Monday

Er et prisbelønnet værktøj, som er meget populært blandt projektledere. Det er et værktøj, der forenkler måden teams kan arbejde sammen på og det gør det nemt, at administrere arbejdsbyrder og spore fremgangen i projekter. Det gør det nemt, både for en selv, at få krydset arbejdsopgaver af i løbet af dagen, men også for dig som leder at holde overblik over, hvor langt dine ansatte er i deres processer.

MeisterTask

Er et godt værktøj, hvis man skal bruge et overordnet projektstyringsværktøj med mange funktioner. I den gratis version af MeisterTask, kan du oprette alle de projekter, du har brug for og samtidig tilføje lige så mange brugere, som der er brug for.

Den er bygget op, så man arbejder i boards, der gør den egnet til projekterstyring som Kanban og skrum projekter.

Asana

Er et meget brugt værktøj, når det kommer til at håndtere dine teams workflows og samarbejder, når det kommer til projektstyring.

Det har et smart og nydeligt design, men kan være svært at overskue med det samme, da der er en mange gode muligheder i programmet. Der er heldigvis en masse support videoer, til at få dig sikkert i gang.

TimeOps

Som er simpelt og gratis værktøj, der gør det nemt at registrere sin tid. Når man arbejder med projekter, kan der være mange bolde i luften og ens timeline og arbejdstimer kan ændre sig mange gange. Det skal være nemt at holde overblik over den tid, man har brugt om det er på projekt-, kunde- eller medarbejderniveau.

Evernote

Er et godt program hvis du nemt vil holde overblik over dine noter eller lister i forbindelse med projekter, møder o.l. Du kan også nemt dele noter og arbejde med dem i teams, som er meget brugbart, når det kommer til projekter. Det er specielt et godt værktøj, når man er på farten og generelt har svært ved at holde sine noter organiseret.

Todoist

Det er altafgørende at holde overblikket, når du arbejder med projekter, for at kunne finde rundt i dine arbejdsopgaver og kunne videreformidle til dit team. Som nævnt tidligere er Trello god til at styre de overordnede projekter og Todoist et godt supplement til alle de aspekter, der måtte ligge under de enkelte opgaver. Det er simpelt og nemt at bruge og er derfor en god hjælper til at højne produktiviteten. Har man mange småopgaver i sin arbejdsdag, er Todoist effektivt.

Bitrix24

Arbejder du i et lidt større team, kan Bitrix24 gøre samarbejdet mere effektivt, særligt hvis man ikke sidder på samme lokation. Dermed er det også et nyttigt værktøj, hvis man arbejder sammen med en anden virksomhed om et fælles projekt. Det er nemt at overskue hvem der laver hvad i projektet og  det er muligt at flytte opgaver fra en person til en anden. Bitirx24 kan nok bedst beskrives som et socialt intranet.

Slack

Er et program, der gør det muligt for dig at kontrollere rigtig mange platforme, samtidig med at du kommunikerer med partnere og kolleger. Du kan,  via chat linjen nemt udføre en masse kommandoer til næsten hvilke som helst andre online platforme: Dropbox, Sheets, Docs, Trello og meget mere.

Skrevet af: Freja Schaloffsky